FAQ

 

Hier vindt je de meest gestelde vragen over wonen op de Rode Kruislaan. Kom je er niet uit? Stuur dan een e-mailtje naar info@derxl.nl.

Inhoudsopgave

  • Reparaties
    • Algemeen
      • Hoe moet ik een reparatieverzoek indienen?
      • Ik heb een tijd geleden een klacht gemeld bij De Key, maar er is nog niets aan gedaan.
    • Eigen kamer
      • Ik heb geen elektriciteit.
      • Ik heb geen warm water.
      • Mijn internet doet het niet.
      • Er lekt water uit mijn plafond.
    • Badkamer
      • Mijn badkamer stinkt.
      • Mijn doucheputje is verstopt.
      • De straal van mijn douche is erg hard / er komt weinig water uit mijn douchekop.
    • Keuken/gang
      • Er is iets kapot in de gang/keuken.
      • De inductieplaat in de keuken is kapot.
    • Flat
      • De lift staat stil.
      • De lift werkt niet goed.
      • Het brandalarm gaat af.
    • Fiets
      • Waar kan ik mijn fiets laten maken of mijn banden oppompen?
      • Iemand anders heeft een kettingslot om mijn fiets geplaatst, waarom is dit en wat kan ik hieraan doen?
      • Waar kan ik mijn fiets plaatsen?
  • Sleutel
    • Ik kom lastig de flat/gang binnen met mijn sleutel.
    • Ik kom lastig mijn kamer binnen met mijn sleutel.
    • Ik heb de sleutel van mijn gang/flat in mijn kamer laten liggen.
    • Ik heb de sleutel van mijn kamer in mijn kamer laten liggen.
    • Is het mogelijk een extra gangsleutel te laten maken?
  • Afval
    • Waar moet ik mijn afval weggooien?
    • Waar kan ik afval scheiden?
    • Wordt het afval in het afvalhok gescheiden?
    • Mag ik spullen die in het afvalhok/ op straat staan hergebruiken?
  • Bewonersvereniging De RXL
    • Welke commissies zijn er?
    • Hoe kan ik actief worden bij de vereniging?
    • Waarom zou ik bij een commissie gaan?
    • Hoeveel tijd kost een commissie?
    • Mag ik vrienden meenemen naar borrels?
    • Moet ik betalen voor de activiteiten van De RXL?
    • Ik kan niet naar een activiteit komen, moet ik me afmelden?
    • Op welke locatie zijn de borrels?
    • Hoe kan ik op de hoogte blijven van activiteiten van de vereniging?
  • Huur
    • Huur, wat betekent alles?
    • Waar moet ik mijn contract tekenen?
    • Mag ik iemand onder laten huren?
    • Huurtoeslag aanvragen
    • Verhogen Huurtoeslag
  • Overig
    • Ik heb nog geen welkomstpakketje gehad.
    • Wat moet ik doen als het brandalarm af gaat?
    • Ik heb geluidsoverlast.
    • Ik heb last van hangjongeren.
    • Ik heb een pakketje besteld, maar niet ontvangen.
    • Ik wil nieuwe spullen kopen, kan ik ze thuis laten bezorgen?
    • Ik ben klaar met studeren, mag ik hier nog blijven wonen?
    • Ik wil graag een poster ophangen in de archiefkastjes, mag dit?
    • Ik heb ruzie met mijn buren.
    • Ik wil gaten in mijn muren boren, mag dit? Hoe kom ik aan een boor?
    • Mag ik mijn muren verven?
    • Hoe groot is een kamer op De RXL?

 

Reparaties

 

Algemeen

 

Hoe moet ik een reparatieverzoek indienen?

Ga naar de website van Lieven De Key en druk hier op ‘reparatie melden’. De rest van de stappen op deze website spreken voor zich. Het invullen van een reparatieverzoek duurt nog geen twee minuten. Je kan ook naar www.lievendekey.nl/reperatieverzoek gaan om een verzoek in te dienen.

 

Ik heb een tijd geleden een klacht gemeld bij De Key, maar er is nog niets aan gedaan.

Dit is erg vervelend, maar kan helaas voorkomen. Je kunt het beste Lieven De Key bellen om te vragen wat er aan de hand is of nogmaals een reparatieverzoek indienen.
Telefoonnummer van Lieven De Key: 020 621 4333.

 

Eigen kamer

 

Ik heb geen elektriciteit.

Je kunt als eerste kijken of alle stoppen in de stoppenkast goed staan. Deze zijn te vinden in het opberghok dat zich tegenover de lift bevindt. Wanneer dit niet het probleem is kun je een reparatieverzoek indienen via de website van Lieven De Key.

Daarnaast is het fijn als je op Whatsapp vraagt of meer mensen in jouw flat hier last van hebben. De flatapps kun je vinden door op de onderstaande links te klikken:

Geel: www.derxl.nl/yellowflat 

Roze: www.derxl.nl/pinkflat 

Paars: www.derxl.nl/purpleflat 

Blauw: www.derxl.nl/blueflat 

Groen: www.derxl.nl/greenflat 

Mochten meer mensen last hebben, kun je Lieven de Key bellen (020-6214333) en helpen ze je hopelijk sneller.

 

Ik heb geen warm water.

Je kunt hiervoor een reparatie verzoek indienen via lievendekey.nl.

Daarnaast is het fijn als je op Whatsapp vraagt of meer mensen in jouw flat hier last van hebben. Mochten meer mensen last hebben, kun je Lieven de Key bellen (020-6214333) en helpen ze je hopelijk sneller.

 

Mijn internet doet het niet.

Check eerst even of dit kan liggen aan je telefoon, laptop of router. Als meerdere apparaten geen internetverbinding kunnen maken, is het probleem vaak te verhelpen door je router te resetten (met een knopje of door de stekker eruit te halen). Wanneer dit niet het geval is, is het handig om uit te zoeken of meer mensen hier last van hebben door een berichtje in jouw flatapp te plaatsen.

Daarna kun je een reparatieverzoek indienen via www.lievendekey.nl. Je kan ook nog proberen contact op te nemen met ittdesk (085-014 0141).

 

Er lekt water uit mijn plafond.

Als het geen noodgeval is kun je een reparatieverzoek indienen via de website van Lieven De Key. Wanneer dit wel een noodgeval is dan kun je het beste het noodnummer van Lieven De Key bellen (020-6214333).

Badkamer

 

Mijn badkamer stinkt.

Je kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen via lievendekey.nl. Helaas hebben we ondervonden dat dit probleem niet altijd verholpen kan worden, maar wanneer meerdere mensen aangeven hier last van te hebben zal Lieven De Key hier eerder iets aan doen.

 

Mijn doucheputje is verstopt.

Wanneer je doucheputje verstopt is kun je het rastertje van je doucheputje schoonmaken door haren en vuil te verwijderen. In de meeste gevallen loopt het putje dan weer redelijk door. Wanneer dit niet het geval is kun je de buis tussen het putje en de wasbak losmaken. Deze kun je dan ook schoonmaken. Wanneer je dan nog steeds last hebt van een verstopping kun je een reparatieverzoek indienen via lievendekey.nl. Er staat ook een metalen onderdeel op het rastertje dat soms versleten is. Dit kan er ook voor zorgen dat het water niet goed doorstroomt. Als je denkt dat dit het geval is kun je een nieuw onderdeel halen bij de terreinbeheerder Walther, achter de paarse flat. Het onderdeel zelf is vrij makkelijk zelf op de pijp te draaien.

 

De straal van mijn douche is erg hard / er komt weinig water uit mijn douchekop. 

Het water in onze flats bevat vrij veel kalk. Het helpt daarom om je douchekop eens in de zoveel tijd in een bakje azijn te leggen waardoor de kalk oplost.

 

Keuken/gang

 

Er is iets kapot in de gang/keuken.

Wanneer er een lamp kapot is in je keuken of gang kun je dit doorgeven aan studentbeheer (studentbeheer.rodekruislaan@gmail.com). Zij kunnen er dan voor zorgen dat je een nieuwe lamp krijgt. 

Wanneer de sleutel van je hal kapot is kun je langs Walther (de beheerder) gaan. Wanneer er iets anders kapot is aan je gang (bijvoorbeeld een lek, schimmel, of kapot raamkozijn) kun je een reparatieverzoek indienen via de website van Lieven De Key.

 

De inductieplaat in de keuken is kapot.

Wanneer de inductieplaten niet aangaan, kan het zijn dat de stekker niet in het stopcontact zit. Wanneer dit niet het probleem is kun je een reparatieverzoek indienen via de website van Lieven De Key. 

 

Flat

 

De lift staat stil.

Wanneer dit op een verdieping gebeurt kun je de liftdeur nogmaals openen en sluiten, soms doet de lift het dan wel weer. Anders kun je een reparatieverzoek indienen via de website van Lieven De Key, of bellen naar Skylift (088 505 1500). 

 

De lift werkt niet goed.

Dien een reparatieverzoek in via de website van Lieven De Key, of bel naar Skylift (088 505 1500).

 

Het brandalarm gaat af.

Controleer van welke verdieping het alarm komt en kijk of hier daadwerkelijk iets aan de hand is.

Als er niets aan de hand is ga dan naar de begane grond toe. Naast de deur die je toegang geeft tot de flat bevindt zich een kastje met een sleutelgat. Wanneer je een willekeurige sleutel in dit sleutelgat stopt en deze omdraait stop het alarm.

Als er wel iets aan de hand is: kijk dan ten eerste of de brand geblust kan worden. De brandblussers zijn te vinden in de keuken (direct naast de deur) en in de hal (direct naast de ingang). Activeer het brandalarm voor het gehele gebouw. Sluit dan ramen en deuren (dit vertraagt de verspreiding van de brand), en verlaat het gebouw zo snel mogelijk. Bel het noodnummer (112).

 

Fiets

 

Waar kan ik mijn fiets laten maken of mijn banden oppompen?

Wanneer je band leeg is kun je deze oppompen met behulp van de pomp op het terrein. Deze pomp is te vinden tegenover de achterkant van toren 1300 (paarse flat). Er is ook een fietsenmaker in het centrum van Diemen. Wanneer je je sleutel kwijt bent geraakt of wanneer deze is gebroken waardoor je je slot niet meer open krijgt, kun je vragen of je de slijptol van de beheerder kan lenen. 

 

Iemand anders heeft een ketting om mijn fiets geplaatst, waarom is dit en wat kan ik hieraan doen?

Dit is een techniek van dieven om je fiets te stelen. Zorg dus snel dat er iets aan gedaan wordt!

Je kunt naar de beheerder toe gaan om te vragen of hij de ketting kan losmaken met behulp van een slijptol. Neem wel de sleutel van je fiets mee, zodat je aan kan tonen dat de fiets daadwerkelijk van jou is.

Waar kan ik mijn fiets plaatsen?

Naast het afvalhok zit ook een deur naar het fietsenhok van jouw flat. Hier staat je fiets droog en achter slot en grendel. Deze deur kun je openen door je elektronische sleutel tegen het scanplaatje aan te houden. Er zijn meerdere fietsenstallingen en er is een groep verdiepingen ingedeeld per fietsenstalling. De indeling staat op de deurpost. Elke fietsenstalling heeft ook weer een scanplaatje waar je je elektrische sleutel tegen aan kan houden. Jouw sleutel opent ALLEEN de fietsenstalling die gekoppeld is aan JOUW VERDIEPING. Controleer dus goed of je je fiets in de juiste stalling plaatst.

Je kan ook je fiets in de fietsenstalling voor de flats plaatsen. Je fiets is nu wel blootgesteld aan het weer en kan ook makkelijker gestolen worden.

 

Sleutel

 

Ik kom lastig de flat/gang binnen met mijn elektrische sleutel.

Je kunt het beste langs de beheerder gaan, hij kan je sleutel beter instellen.

 

Ik kom lastig mijn kamer binnen met mijn sleutel.

Je kunt een reparatieverzoek indienen via de website van Lieven De Key.

 

Ik heb de sleutel van mijn gang/flat in mijn kamer laten liggen.

Wanneer je jezelf van je gang, flat of het fietsenhok hebt buitengesloten kun je als eerste natuurlijk bij je huisgenoten proberen aan te bellen. Als deze niet open doen kun je het best een berichtje in de flatapp plaatsen om te vragen of er iemand van het studentbeheer of het bestuur van De RXL thuis is die je naar binnen kunnen laten.

We kunnen echter niet garanderen dat iemand hiervan aanwezig is. Als er niemand is zal je moeten wachten tot er wel iemand is of je huisgenoten thuis komen.

 

Ik heb de sleutel van mijn kamer in mijn kamer laten liggen.

Wanneer je je sleutel in je kamer hebt laten liggen, zou je in eerste instantie gebruik kunnen maken van je reservesleutel. Wanneer je deze ook niet bij je hebt of deze nog in je kamer ligt, moet je zelf een slotenmaker regelen die er voor zorgt dat je deur weer open gaat. Omdat je jezelf buiten hebt gesloten valt dit niet onder verantwoordelijkheid van  Lieven De Key. Daarom moet je hiervoor zelf betalen.

 

Is het mogelijk een extra gangsleutel te laten maken?

Ja, dit is mogelijk. De kosten zijn 30 euro en je moet de sleutel weer inleveren als je gaat verhuizen. Ga hiervoor naar de beheerder. 

 

Afval

 

Waar moet ik mijn afval weggooien?

Afval kun je weggooien in het afvalhok. Dit hok is naast de ingang van de flat te vinden. Om het hok te openen moet je je elektronische sleutel voor het scanplaatje houden dat naast de ingang van het fietsenhok hangt. Hierdoor gaat de deur van zowel het afvalhok als het fietsenhok open.

Als je afval wilt scheiden kun je wanneer je vanaf het complex richting de rotonde op de Diemerlaan loopt, in een zijstraatje aan je rechterhand een aantal bakken vinden waarin je papier, groenafval en glas kan scheiden. 

Tegenwoordig staan er ook aparte bakken voor plastic en papier in het afvalhok. Je kunt hier meer over lezen op onze recycling pagina.

 

Waar kan ik afval scheiden?

Wanneer je vanaf het complex richting de rotonde op de Diemerlaan loopt, kun je in een zijstraatje aan je rechterhand een aantal bakken vinden waarin je papier, groenafval en glas kan scheiden.

Tegenwoordig staan er ook aparte bakken voor plastic en papier in het afvalhok.

 

Wordt het afval in het afvalhok gescheiden?

Ja.

 

Mag ik spullen die op straat/in het afvalhok staan hergebruiken?

Ja, dit mag. Let wel goed op dat je geen ongedierte in huis haalt en dat de spullen niet van iemand anders zijn.

 

Bewonersvereniging De RXL

 

Welke commissies zijn er?

  • Bestuur: regelt contacten buiten het complex en houdt overzicht over de afzonderlijke commissies. Verzorgt de algemene ledenvergadering en is eindverantwoordelijk. Vergadert ongeveer eens in de twee weken.
  • Actiecommissie: regelt activiteiten (incl. borrels). Vergadert ongeveer elke maand.
  • Feestcommissie: onderdeel van Actie en organiseert eens in de zoveel tijd grote feesten.
  • Leefbaarheidscommissie: zorgt er voor dat het complex leuker en duurzamer wordt. Vergadert ongeveer eens per maand.
  • Tuintjescommissie: de Tuintjescommissie zorgt ervoor dat het terrein van De RXL tot bloei komt. Door het planten van bloemen, het plaatsen van insectenhotels en het ophangen van vogelhuisjes fleuren zij het terrein op.
  • Welkomstcommissie: zorgt er voor dat nieuwe mensen zich welkom voelen op De RXL. Brengt eens in de twee weken welkomstpakketjes rond en zorgt ongeveer eens in de vier maanden voor een welkomstetentje.
  • De BARcommissie: De Bewoners en Activiteiten Ruimte Commissie zorgt voor het gebruik en beheer van de bewonersruimte. 
  • Kascommissie: Controleert de penningmeester op de uitgaven. Vergadert eens in het halfjaar. Voor contact mail info@derxl.nl.
  • Studentbeheer: Studentbeheer is geen commissie van de RXL, maar wordt aangestuurd door Lieven de Key. Studentbeheerders helpen de beheerder met het controleren op veiligheid en hygiëne van de flats.

 

Hoe kan ik actief worden bij de vereniging/studentbeheer?

We zijn altijd heel erg blij met mensen die het leuk vinden om actief te zijn bij een commissie/studentbeheer! Hiervoor kun je een mailtje sturen naar het e-mailadres van de commissies of naar het bestuur. Je hebt geen ervaring of CV nodig, wij leren je alles wat je nodig hebt. De e-mailadressen vind je hier: 

 

Waarom zou ik bij een commissie gaan?

Wanneer je bij een commissie gaat kun je nieuwe vaardigheden ontwikkelen op veel verschillende gebieden, zoals organiseren en creatieve oplossingen bedenken. Dit is een leuke manier om je buren en andere mensen te leren kennen. Er is genoeg budget en ruimte om aan de slag te gaan met de projecten die jij wil uitvoeren. Daarnaast staat het vaak goed op je CV.

 

Hoeveel tijd kost een commissie?

Dit hangt af van de commissie en daarnaast van de hoeveelheid tijd die je er in wilt steken. Voor meer informatie hierover kun je de pagina van de commissie bekijken (bij ‘Over ons’) of naar de commissie mailen. We zijn natuurlijk met alle hulp blij, zelfs als je niet altijd kunt helpen.

 

Mag ik vrienden meenemen naar borrels?

Ja, dit mag, maar mensen die niet op de Rode Kruislaan wonen, komen niet altijd in aanmerking voor gratis drankjes.

 

Moet ik betalen voor de activiteiten van De RXL?

Dit hoeft meestal niet, omdat je via je huur al maandelijks een bewonersbijdrage betaalt. Wanneer dit wel moet staat dat vermeld op de Facebookpagina of de aankondiging van het evenement. Als je je te laat afmeldt voor een evenement moet je hier meestal wel een boete voor betalen. De reden hiervoor is dat De RXL hier wel geld aan kwijt is en dat er een andere deelnemer mee had gekund in jouw plaats.

 

Ik kan niet naar een activiteit komen, moet ik me afmelden?

Wanneer het een activiteit betreft waar geen inschrijving voor nodig was, hoef je je uiteraard ook niet af te melden. Als je je te laat afmeldt voor een evenement moet je meestal wel een boete betalen. De RXL is bij een late afmelding namelijk geld kwijt voor een plek die niet meer kan worden ingevuld door een ander. Zie ook onze algemene voorwaarden voor activiteiten en uitdeelacties.

 

Op welke locatie zijn de borrels?

De borrels en meeste activiteiten zijn in ‘T Kruispunt. Dit is een eigen ruimte van de RXL. Typ ‘T Kruispunt in op Google Maps, of kijk dit filmpje: www.derxl.nl/kruispunt om de route te kunnen vinden.

Er wordt vrijwel altijd ook in de Announcement Whatsappchat een bericht geplaatst over de opkomende activiteit. 

 

Hoe kan ik op de hoogte blijven van activiteiten van de vereniging?

Veel van onze activiteiten worden gepromoot via de officiële Instagram van De RXL of via posters in de flats. Er is ook een Announcement Whatsappchat van de vereniging waar je in kan. Hierin worden activiteiten geplaatst en wordt soms ook handige informatie verstrekt.

 

Huur

 

Huur, wat betekent alles?

  • Kale huur: Hetzelfde als netto huur.  Dit is de prijs van de kamer zonder het betalen van de servicekosten.
  • Netto huur: hetzelfde als kale huur. Dit is de prijs van de kamer zonder de service kosten.
  • Servicekosten: Dit zijn extra kosten, voor bijvoorbeeld gas, water, licht en schoonmaak.
  • Bruto huur: De totale huur, dus zowel de kale huur/netto huur en de servicekosten.
  • Rekenhuur: Dit is de netto huur plus een deel van de servicekosten. 

 

Waar moet ik mijn contract tekenen?

Je krijgt hiervoor een mail met meer informatie zodra je aangegeven hebt een woning te willen huren. Na de kamerbezichtiging kun je je contract tekenen.

 

Mag ik iemand onder laten huren?

Dit mag helaas niet meer, je mag in de Gemeente Diemen maar met één persoon ingeschreven staan op een adres. Hierover kun je meer informatie vinden op de website van Lieven de Key.

 

Huurtoeslag aanvragen

Hier kun je lezen hoe je huurtoeslag kan aanvragen. Deze huurtoeslag zal de maandelijkse lasten van het huren ietwat verlichten.

Via onderstaande link kom je op de website van de Nederlandse belastingdienst, waar ook wordt uitgelegd hoe je huurtoeslag kan aanvragen.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/content/hoe-moet-ik-huurtoeslag-aanvragen

Voordat je huurtoeslag kan aanvragen, moet je eerst een aantal zaken op orde hebben

  1. Zorg dat je een BSN hebt.
  2. Zorg dat je een DigiD hebt en dat deze ook is geactiveerd.
  3. Controleer of je staat ingeschreven in de Gemeente Diemen. Zo niet, doe dit dan eerst via
  4. https://www.diemen.nl/Onderwerpen/Burgerzaken/Verhuizen/VerhuizenJe moet de huurprijs en sommige servicekosten invullen. Hiervoor heb je je huurcontract nodig.
    1. Ga naar dekey.nl
    2. Ga naar “ik huur”> Documenten bekijken
    3. Log in met je De Key account
    4. Download je huurovereenkomst.

 

Zorg dat je je inkomensgegevens juist hebt ingevuld.

Vul bij mijntoeslagen.nl de volgende gegevens van de bijlage in:

– Kale huur per maand = Kale huur (vanaf de datum dat je woonachtig bent).

– Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten per maand = Elektra collectieve voorzieningen (vanaf datum dat je woonachtig bent).

– Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten per maand = Schoonmaken (vanaf datum dat je woonachtig bent).

– Huismeesterkosten per maand = Huismeester / Beheerder (vanaf datum dat je woonachtig bent).

– Kosten voor dienst- en recreatieruimten per maand = Afschrijving vloerafwerking (vanaf datum dat je woonachtig bent).

– Huur voor woonwagenstandplaats per maand = €0.

Klik op “volgende” en verstuur de aanvraag.

Je huurtoeslag krijg je ook met terugwerkende kracht! Als je hier dus al een langere periode woont, maar nog geen huurtoeslag hebt aangevraagd, doe dit dan alsnog voor de voorgaande maanden!

 

Als je hier vragen over hebt en je bent een NEDERLANDS STAATSBURGER, bel dan naar 0800-0543. Als je GEEN Nederlands staatsburger bent, bel dan naar +31 55 538 53 85.

 

Aan deze handleiding kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Verhogen huurtoeslag

Wist je dat je tot wel €180 extra huurtoeslag kan krijgen? Onze huurverhoging wordt namelijk niet automatisch aan de Belastingdienst doorgegeven, dit kunnen we zelf online doen. Hoe? Simpel! Volg deze stappen:

  1. Ga naar mijntoeslagen.nl
  2. Kies bij Toeslag aanvragen, wijzigen of uw gegevens bekijken? > Inloggen op Mijn toeslagen
  3. Log in met je DigiD
  4. Kies bij Wijziging doorgeven > Wonen > Mijn huur verandert
  5. Vul bij startdatum de in
  6. Controleer je adres en kies “Ja”
  7. Om de bedragen in te vullen kun je je brief over huurverhoging van De Key downloaden
  8. Ga naar dekey.nl
  9. Kies bij Meer weten over > Documenten bekijken
  10. Log in met je De Key account
  11. Download bij Documenten > 2020 > huurverhoging
    PDF pop-up kan worden geblokkeerd
  12. Scroll naar pagina 2: Bijlage
  13. Vul bij mijntoeslagen.nl de volgende gegevens van de bijlage in:
    a. Kale huur per maand = Kale huur (vanaf 1 juli 2020)
    b. Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten per maand = Elektra collectieve voorzieningen (vanaf 1 juli 2020)
    c. Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten per maand = Schoonmaken (vanaf 1 juli 2020)
    d. Huismeesterkosten per maand = Huismeester / Beheerder (vanaf 1 juli 2020)
    e. Kosten voor dienst- en recreatieruimten per maand = Afschrijving vloerafwerking (vanaf 1 juli 2020)
    f. Huur voor woonwagenstandplaats per maand = €0
  14. Kies Volgende
  15. Verstuur formulier

Je krijgt snel (soms zelfs direct) te horen hoe hoog je nieuwe huurtoeslag is!

Aan deze handleiding kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Overig

 

Ik heb nog geen welkomstpakketje gehad.

Je kunt mailen naar de Welkomstcommissie. Zij kunnen dan een moment met je afspreken waarop je wel een welkomstpakketje kunt ontvangen. Email: welkomst@derxl.nl

 

Wat moet ik doen als het brandalarm afgaat?

Controleer van welke verdieping het alarm komt en kijk of hier daadwerkelijk iets aan de hand is. Als er niets aan de hand is ga dan naar de begane grond toe. Rechts van de deur die je toegang geeft tot de flat bevindt zich een kastje met een sleutelgat. Wanneer je een willekeurige sleutel in dit sleutelgat stopt en deze omdraait stop het alarm.

Als er wel iets aan de hand is: kijk dan ten eerste of de brand geblust kan worden. De brandblussers zijn te vinden in de keuken (direct naast de deur) en in de hal (direct naast de ingang). Activeer het brandalarm voor het gehele gebouw.

Sluit dan ramen en deuren (dit vertraagt de verspreiding van de brand), en verlaat het gebouw zo snel mogelijk. Bel de brandweer (112).

 

Brandveiligheid

Het is de bedoeling dat de vluchtroutes begaanbaar blijven. Dit betekent dat er op alle gangen en op alle balkons een loopruimte moet zijn van 1 meter breed. Dit geldt ook voor het balkon van bk5/dk5. De vluchtroute loopt namelijk ook langs dit balkon (het witte paneel kan in het geval van brand ingetrapt worden). Daarnaast is het in verband met brandveiligheid niet toegestaan om de keukendeur open te forceren: deze moet dicht kunnen vallen. De deur houdt vuur tegen in geval van brand. Tenslotte is barbecueën niet toegestaan op de balkons

 

Ik heb geluidsoverlast.

Dit is een lastig probleem waar helaas niet makkelijk iets aan te doen is. Probeer in eerste instantie zelf je buren te contacteren over dit probleem door langs te gaan. Wanneer dit niet werkt en je hier regelmatig last van hebt kun je mailen naar studentbeheer, of langs de beheerder gaan. Zij kunnen dan eventueel voor jou een praatje maken. Eventueel zou je ook de politie hiervoor kunnen bellen (0900-8844).

 

Ik heb last van hangjongeren.

Als je last hebt van hangjongeren door geluidsoverlast, omdat ze in de portiek van de flat staan of doordat ze nare opmerkingen maken, schroom dan niet om de politie te bellen (0900-8844).

Dit mogen zij namelijk niet doen. De politie kan de hangjongeren (tijdelijk) wegsturen.

 

Ik heb een pakketje besteld, maar niet ontvangen.

Dit komt helaas vaker voor. Je kunt een berichtje op Facebook plaatsen om te vragen of iemand anders het pakketje voor je heeft aangenomen. Wij raden aan om je pakketje bij een bezorgpunt te laten afleveren. 

 

Ik wil nieuwe spullen kopen, kan ik ze thuis laten bezorgen?

Dit kan. Soms komt het echter voor dat pakketjes door andere mensen worden aangenomen, en je deze niet direct op kunt halen. Wij raden daarom aan je pakketje op een afhaalpunt te laten bezorgen.

 

Ik ben klaar met studeren, mag ik hier nog blijven wonen?

Je mag hier een half jaar blijven wonen nadat je klaar bent met studeren. Daarna moet je van De Key je kamer verlaten.

 

Ik wil graag een poster ophangen in de archiefkastjes, mag dit?

Dit hang van de poster af, mail hiervoor naar het bestuur (info@derxl.nl).

 

Ik heb ruzie met mijn buren.

Dit is een lastig probleem waar helaas niet makkelijk iets aan te doen is. Probeer in eerste instantie zelf je buren te contacten over dit probleem door langs te gaan. Wanneer dit niet werkt en je hier regelmatig last van hebt kun je mailen naar studentbeheer, of langs de beheerder gaan.

 

 Ik wil gaten in mijn muren boren, mag dit? Hoe kom ik aan een boor?

Ja, dit mag. Met een gewone boor kun je vaak lastig boren in de muren op De RXL. Een boor waarmee dit makkelijker gaat kun je lenen van De RXL door het bestuur te mailen op info@derxl.nl

 

Mag ik mijn muren verven?

Ja, je mag de muren in je kamer verven. Officieel moet je de muren in je kamer wit achter laten, maar je kunt het beste bij Walther (de beheerder) even controleren of dit echt nodig is.

 

Hoe groot is een kamer op De RXL?

De meeste kamers zelf zijn ongeveer 12 vierkante meter, het halletje en de badkamer zijn allebei ongeveer 2 vierkante meter.

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings